De reis/aankomst - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Denise Heemskerk - WaarBenJij.nu De reis/aankomst - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Denise Heemskerk - WaarBenJij.nu

De reis/aankomst

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Afgelopen vrijdag sloeg de stress een beetje toe, ik had al mijn spullen samen met Judith in mijn koffer gekregen en hij paste dicht! Yeah, ik ongelooflijk blij.
Maar goed, doen kwam het moment dat ik mijn koffer ging wegen en ik had er 7 kilo te veel aan troep ingestopt.
Zoals jullie al aan voelen komen, ik kon natuurlijk echt niks missen wat in mijn koffer zat maar ja ik zal toch moeten.
Judith een andere koffer van zolder gehaald en ik samen met Bea kijken wat ik kon missen en de volgende koffer gevuld. Alles paste erin en ik natuurlijk helemaal blij, koffer was gevuld en woog precies 23 kilo.

Na een korte nacht, ging het avontuur dan echt beginnen. Van te voren in gecheckt, dus alleen even mijn bagage inleveren en we konden aan de koffie.Na de koffie was het tijd om afscheid te nemen en dat vond ik best wel apart om dat te doen voor 3 maanden..
Door de douane verliep heel soepel en toen ik bij de gate aankwam, hoefde ik niet in de rij te wachten, ik kreeg voorrang omdat ik flying blue lid bent. Ik had stiekem gehoopt op business class maar helaas dat zat er niet in.
Ik zat in het vliegtuig naast 2 knappe mannen, heb er nog even mee zitten praten maar toen er eentje ging vertellen dat hij vorige week business class is gevlogen naar Buenos Aires voor 4 dagen om er weer even tussen uit te gaan met de mannen en dat hij in het vliegtuig heeft gepraat met Sunnery James ( lees: de man van Doutzen Kroes) en dat ze op de vip lijst waren gezet bij de club waar hij moest draaien en dat hij ook nog op het podium mocht, toen hij aan het draaien was.. Ja het kan allemaal gebeurt zijn maar ik was er wel weer klaar mee.
Voor mij zaten een groep jongens die om 10 uur al keihard zaten te zuipen. En achter mij een gezin met een klein kindje, die het niet zo leuk vond in het vliegtuig, dus die heeft bijna heel de tijd zitten huilen. De laatste 15 min van de vlucht hadden we turbulentie en dat vond ik niet zo chill. Maar goed, we zijn veilig geland en het wachten op mijn koffer duurde niet lang.Toen op weg naar het treinstation, dat was nog een aardig eindje lopen. Maar goed ben er aangekomen, een kaartje gekocht, gevraagd wat de beste manier was om te reizen en ik kon aan de lange treinreis beginnen..
Ik moest 2 keer overstappen en ik zou er 2,5 uur over doen. Dat zou betekenen dat ik om 12.30 op Bangor station zou zijn. Dat liep allemaal net iets anders dan gepland.
De treinen deden er langer over, daardoor miste ik mijn aansluiting en moest ik een uur wachten en nou net op een station waar helemaal niets was.
Maar goed, eindelijk zat ik in de laatste trein en ik was om 15.30 op bangor station.

Naar mate de reis vorderde merkte ik dat een wieltje van mijn koffer, er niet zo veel in in had. En ja, je raad het al, dat wieltje is afgebroken, dus ik moest mijn reis voortzetten maar een koffer met maar 1 wieltje en ik kan zeggen, dat is een ramp! ik moest mijn koffer overal heen tillen en gelukkig woog die maar 23 kilo.

Op bangor station aangekomen moest ik nog pinnen om mijn taxi rit te kunnen betalen. Ik gevraag waar ik een pin automaat kon vinden, die vriendelijke meneer die deelde mij mee, dat het een klein stukje lopen, ik moest de hoek, rechtdoor en dan rechts. De heenweg geen enkel probleem, behalve dan die koffer. Ik had me op de heenweg niet gerealiseerd dat als je berg neer beneden wandelt, dat je op de terug weg, de berg moet beklimmen.
Nou daar ging ik dus, berg op mijn een koffer van 23 kilo, dat was zweten geblazen.
Maar goed ik zat eindelijk in de taxi, even bijkomen. We waren nog geen 4 minuten onderweg en het begint toch keihard te regenen.. En de taxichauffeur sprak de legendarische woordeni; Don't worry, you'll get usted to it.# Fantastisch. hij heeft ook nog even uitgelegd dat het hier in het gebied meer regent, vanwege de bergen
Het landschap is hier fantastisch mooi. Het hotel staat op een prachtige locatie.
Het hotel is een beetje aan de oude kant maar het ziet er wel goed uit. Het ontvangst was heel hartelijk. Echt hele leuke mensen.

Ik werd gelijk naar mijn kamer gebracht, ik heb een eenpersoonskamers, met een grote tv, een eigen badkamer en ik kan koffie en thee maken op mijn kamer, dus het is helemaal perfect.

Gisterenavond al een kleine rondleiding door het hotel gehad en op de terug weg in de keuken gestopt zodat ik wat te eten kon bestellen. Ik werd voorgesteld aan de chef, waarvan ik gelijk 2 zoenen kreeg. Hoppa, die zijn in de pocket.
Na het eten was ik zo gaar, dat ik naar mijn kamer ben gedaan om te douche, spullen uit te pakken en te gaan slapen.
Met mijn spullen uitpakken ben ik begonnen maar ik had de kracht er niet meer voor..
Ik ben lekker mijn bed in gedoken en gelukkig begon de the voice UK maar die heb ik niet meer afgezien.
Eén nadeel wel aan vroeg slapen is, dat je ook vroeg wakker bent. Vanochtend om 7 uur kon ik kijken naar de samenvatting van de voetbal wedstrijden van de Engelse competitie. Die samenvatting duurde maar liefst 2 uur maar voor de rest was er niks op tv.
Om 9 uur naar het ontbijt en dat was prima verzorgd, alles was er.

Ik begin maandag om 15 uur met mijn eerste dienst. En dinsdag werk ik van 9 tot 17 uur. Dinsdag om 11 uur ik verdere uitleg over het hotel en ik krijg ik een kleine cursus en daarna hebben we brandoefening.

Vandaag ga ik even lopen naar 'het dorp', de winkels schijnen open te zijn, dus ik ben heel benieuwd en als ik terug kom, krijg ik een verdere rondleiding door het hotel.

Nou, iedereen nog een fijne zondag!!

  • 19 Januari 2014 - 12:24

    Anita:

    Nu lekker genieten na zo een lange dag.

  • 19 Januari 2014 - 14:21

    Anita Van Wieringen :

    Hoi hoi Denise, wat een leuk verslag heb je gemaakt. Ik vind het knap van je dat zo'n stap zet. Maak er een mooie tijd van, zodat je later kunt zeggen, wat verlang ik naar die stage in Wales. Succes. Ik zag op jouw foto een zonnetje. Hier hebben wij geen bergen, maar ook geen zon, en wel regen.

  • 19 Januari 2014 - 17:35

    Kim:

    Heel veel plezier en op de foto's zag de omgeving er in ieder geval erg mooi uit.

  • 20 Januari 2014 - 00:25

    Linda Zwaan:

    Klinkt gaaf meid! Heel veel plezier en geluk! X Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Denise

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 3356

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 12 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: