Te lang geleden, tijd voor een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Denise Heemskerk - WaarBenJij.nu Te lang geleden, tijd voor een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Llanberis, Verenigd Koninkrijk van Denise Heemskerk - WaarBenJij.nu

Te lang geleden, tijd voor een nieuw reisverslag

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

13 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Na 5 dagen stage lopen was, ik lekker heel het weekend vrij.
Op die zaterdag besloot ik om naar Cearnafon ( lees: canaven), er werd mij beloofd dat het een hele mooie stad zou zijn.
Nou dat viel dus mooi even tegen toen ik er was. Het was net een achterstandswijk in Brussel.
Op aanraden van een collega, die ook in het hotel woont, heb ik daar een MI-FI gekocht. Ik had er nog nooit van gehoord maar het is een apparaatje, dat via het telefoonnetwerk werkt en via dat apparaatje zou ik dan wi-fi hebben in mijn kamer.

In Cearnafon staat een kasteel, waar een paar leden van de koninklijke familie hebben gewoond. Aangekomen in het kasteel, kon ik nog aansluiten bij een groep bejaarden, die met een gids een rondleiding door het kasteel kregen. Ow, it was my lucky day!

We waren nog geen 10 minuten onderweg of het begon keihard onweren. De gids begon te vertellen, dat we op een veilige plek waren en er kon er niks gebeuren,. Maakte ik me nog geen zorgen maar alle oudjes waren lichtelijk in paniek. Nog geen 2 minuten later, ging het brandalarm en toen raakte de gids lichtelijk in paniek. Wij met ze allen naar de hoofdingang en daar werd verteld dat de bliksem was ingeslagen en dat er een kleine brand was in de kelder. Iedereen moest het pand verlaten.
Toen we met ze alle buiten stonden, kwam al vrij snel iemand langs met koffie, thee of whisky uit Wales. Nou, die mij die whisky maar. Was erg lekker en na 2 glaasjes, besloot ik het voor gezien te houden.
Ik nog even wat rond gelopen in het stadje zelf maar het begon weer keihard te regenen en te onweren, dus ik besloot om lekker terug te gaan naar het hotel voor een warme douche. In het hotel aangekomen, bleek dat de bliksem ook in het dorp was ingeslagen en daardoor hadden we geen tv, internet of telefoon.
Dat was een mooie kans, om te gaan douche en daarna lekker the bridge te gaan kijken.
Branwen was aan het werk en we hadden afgesproken om na haar shift een wijntje te gaan drinken. #gezellig
Het was 22.20 en ik stond net op het punt om naar te beneden te gaan, toen plotseling het brandalarm af ging.
Neee, niet weer?!
Ik als een sodemieter naar beneden, onderweg kwam ik allemaal gasten tegen die vragen begonnen te stellen, waar ik geen antwoord op kon geven. Ondertussen steeg mijn adrenaline, ik zag me zelf al buiten staan, met zo'n ongelooflijk lelijk geel hesje aan. Ik twijfelde nog of ik terug zou gaan naar mijn kamer, om mijn jas aan te trekken maar besloot toch maar om door te lopen naar de receptie. Beneden aangekomen kwam ik hevig zwetende Garwyn ( lees"duty manager) tegen en een hele verbaasde Branwen. Garwyn vroeg of ik wilde beginnen met de evacutiebox naar buiten te tillen en samen met Branwen de gasten te woord wilde gaan staan.
Oke, nu wordt het serieus. Branwen vroeg tussen neus en lippen door of ik de fles wodka al had gepakt, want ze had wel behoefte aan een borrel.
Gelukkig kwam Garwyn na 5 minuten vertellen dat het vals alarm was.
My god,. Dat was toch even spannend. Nadat we de gasten hadden te woord gestaan, de dienst hadden afgesloten, was het tijd voor wijn. En die smaakte prima. Toen de bar dicht ging, hebben we met een aantal collega's nog zitten borrelen. Om 4.30 vond ik het hoog tijd om een bed op te zoeken.

Op zondag was ik niks waard. Heb lekker een rondje gelopen en de rest van de dag niks meer uitgevoerd.
Ik had maandag 27 januari een late dienst, die verliep heel relaxed. Lekker meegeholpen met mensen inchecken. Net voordat we gingen eten, was iedereen ingecheckt. Na het eten, ben ik bezig geweest met boekingen invoeren, reg card printen en confermation letters en e-mails sturen.
Om 22.15 begonnen we met de night audit report en het tellen van het geld. Om 23 uur vond de overdracht van de dienst plaats. Het was een hele relaxte dienst.

Op dinsdag en woensdag had ik weer late diensten. De verliepen eigenlijk net zo als maandag. Alleen hadden we op woensdag nog veel late check-ins. Voor de rest weer lekker bezig geweest en omdat het niet zo druk was, heb ik mijn collega’s beter leren kennen.

Op donderdag had ik mijn eerst vroege dienst en dat veel eerlijk gezegd een beetje. Niet de dienst maar je bed uitkomen, als je de avond ervoor om 23.15 uur klaar bent, dan is 6.15 uur eruit, aan de vroege kant.
Maar goed, daar was ik dan om 6.45 met een lekker bakje koffie, klaar voor mijn dienst. Ik moest werken met Alys en die was iets later, dus ik alle tijd om met de nachtportier te praten en even wakker te worden.
De dienst begon met een emercency report uitdraaien, daarna een back-up maken van het computersysteem, het weerbericht uitprinten, geld tellen, de telefoon omschakelen en voor de zekerheid, de lijst uitprinten van de vertrekkende gasten. Daarna de e-mails checken, de binnengekomen boekingen uitprinten en invoeren.
Ik mocht gelijk gasten uitchecken en dat is opzicht niet veel moeilijker dan gasten inchecken maar het zijn net wat andere handelingen.
Nadat alle gasten waren uitgecheckt, moesten we het geld tellen, creditcard uitdraai maken en zorgen dat alles klopten met bank uitdraai van de eerste shift. Het klopte allemaal dus om 11 uur sloten we de eerste dienst af.
Na 11 uur ben ik bezig geweest met boekingen invoeren, e-mails beantwoorden en gasten te woord staan. Om 13 uur had ik lunchpauze. Na mijn lunchpauze, heb ik even gepraat met Matthew en hij vond het hoog tijd, dat ik ook de telefoon ging beantwoorden. Ik dacht daar in het begin anders over, ik vond het echt doodeng. Gelukkig kwamen er gasten, die heb ik ingecheckt. Zo heb ik het nog even voor me uitgeschoven. Ik had er even nagedacht en besloot toen ook, dat ik het maar eens moest proberen. En voor een eerste keer, ging het niet slecht. Ik kon geen antwoord geven de op de vraag van de beller maar heb hem netjes te woord gestaan en zijn gegevens genoteerd en gezorgd dat hij werd terug gebeld.
Om 15 uur zat mijn dienst erop.

Op vrijdag had ik weer een vroege dienst. Deze keer was op het staan iets gemakkelijker. Stiekem hadden Alys en Matthew besloten dat ik alle gasten van die dag in mijn eentje uit mocht checken. Alys was er bij, maar die zat achter ( lees: achter het muurtje) en als ik vragen had of als er iets was, waar ik niet uit kwam, dan hoefde ik maar te schreeuwen en ze kwam eraan. Dus ik werd niet gelijk in het diepe gegooid. Het verliep allemaal heel soepel en ik vond het ook leuk om te doen. Nadat iedereen was uitgecheckt, hebben Alys en ik samen de shift afsluiting gedaan. Die vrijdag was heel rustig, we hebben tot 13.30, boekingen ingevoerd, e-mails gestuurd en telefoons beantwoord. Om 13.30 kwamen de eerste gasten om in te checken. Het waren er heel veel en verliep heel chaotisch. We hebben in 1,5 uur tijd, 78 gasten ingecheckt met ze 3en. Het was heel leuk om te doen. Om 15 uur zat mijn dienst erop.

Op zaterdag had ik een vroege dienst, het vroege opstaan zat er ondertussen lekker in dus ik was topfit om 6.50 uur. Deze dienst verliep net zoals vrijdag. Lekker bezig geweest met gasten uitchecken, boekingen ingevoerd, telefoons beantwoord, gasten te woord gestaan en gasten ingecheckt. Om 15 uur was ik klaar.

Zondag was ik lekker vrij, nadat ik 6 dagen had gewerkt was ik er ook wel aan toe.
Ik wilde op zondag was leuks gaan doen maar het was ongelooflijk slecht weer. Rond 12 uur was het droog en toen ben ik snel naar de watervallen gelopen. Het was een aardige klim omhoog maar het was het meer dan waard. Omdat het nog steeds droog was, ben ik gelijk even doorgelopen naar de plaatselijke kerk, helaas was die gesloten. De weg naar beneden die ging stukken soepeler dan omhoog. In het dorp aangekomen, heb ik lekker een grote mok thee besteld in de plaatselijke tearoom en daarna terug gelopen. Ik was om 14 uur terug in het hotel en de rest van de zondag besteed aan contact met thuisfront en series kijken.

Op maandag moest ik werken van 9 tot 17 uur. We hadden op die maandag 53 gasten die uitkwamen checken. We waren met zijn 2en en dat was best wel pittig want ze kwamen allemaal tegelijk.
Ondertussen bleef de telefoon ook maar gaan. Om 10.30 toen iedereen was uitgecheckt was het puin ruimen en de dienst afsluiten. Daarna was het terug naar de orde van de dag; telefoons beantwoorden, boekingen invoeren, e-mails beantwoorden, gasten te woord, reserveringen aannemen via de telefoon en gasten inchecken. Om 17 uur was ik klaar.

Op dinsdag was ik lekker vrij en ben ik naar Bangor geweest. Bangor is een redelijke grote stad. Ik heb daar lekker rondgelopen, koffie gedronken en een Engelse simkaart gekocht.
S ’avonds met collega's gegeten, gezellig zitten praten. Was heel rustig in het hotel en daarom om besloten dat we wel rugby konden kijken met ze allen. Was erg gezellig en ik we kwamen er al snel achter, dat alle vrouwen met hele andere interesses keken naar de rugby.

De zoon van Branwen speelt rugby en hij schijnt goed te zijn en ook in hoge competitie te spelen, dus ik ga een keertje mee, om een rugby wedstrijd bij te wonen. #vindikleuk

Ik zal even mijn collega's voorstellen"
* matthew ( front office manager) hij is 25 en heeft 3 kinderen ( onderling ook wel gay-matt genoemd)
* branwen; mijn leukste collega, ze is rond de 40, heeft 4 kinderen en ze is getrouwd
* catrin; zij is heel aardig, gaat binnenkort samen wonen met haar vriend, zij is 21 jaar
* andrew; beetje aparte jongen, ik heb er niet veel mee. hij is niet onaardig maar hij niet mijn beste vriend, hij is 22 jaar
* Gwyneth; heel aardig, ze is 21 jaar en heeft een dochter van 3, woont samen met haar vriend, wat niet de vader is van haar dochter.
* Alys; is echt super tof, kan echt maar haar lachen. Zij is 22 jaar en woont nog bij haar ouders en heeft sinds een paar weken een vriend.

Verder zijn mijn stage dagen niet zo heel spannend.

Ik ben afgelopen dinsdag naar Chester geweest. Ik vrij grote stad, moest er ook even voor reizen om er te komen. Maar het is echt een hele leuke stad. Een oude stad, beetje in Duitse stijl. Beetje rondgelopen daar, koffie gedronken, lekker geluncht en om 16 uur besloten om terug te gaan naar Llanberis. Onderweg begon het te sneeuwen en keihard te waaien maar ik ben veilig aangekomen in het hotel.

Woensdag moest ik werken van 9 tot 17 uur. Was een leuke dienst, lekker bezig geweest. Het was heel de dag al heel slecht weer en om 15 uur werd code rood afgegeven. Iedereen was bang dat de stroom uit zal vallen door het slechte weer. En al heel de dag flikkerde het licht, ik kon mee geen voorstelling maken, als we geen stroom hadden in het hotel. Om 18 uur kwam ik er achter. Opeens was het donker, het duurde een paar minuten voordat de noodverlichting aanging. En toen kwamen we erachter dat echt niks meer werkte. Geen enkele mobielen telefoon werkte meer. Ik snel mijn Nederlandse simkaart weer in mijn telefoon gedaan, zodat we nog iemand konden bellen.
Er werden broodjes en salades gemaakt voor de gasten, gratis bier aangeboden in de bar. De gasten namen het goed op en na een uurtje, hing er hele goede sfeer in de bar, er werd muziek gemaakt, gekaart en gelachen. Na 2 biertjes besloot ik om me bed op te zoeken. Als we de volgende dag geen stroom zouden hebben, dan zou het hotel dicht gaan. Dat zou een ramp zijn.
Maar gelukkig hebben we vandaag weer stroom.
Het is erg rustig in het hotel dus na overleg besloten dat ik aan mijn huiswerk kon gaan beginnen. Ik moet een paar opdrachten voor school maken, tijdens mijn stage periode. Ik dacht dit is een heel mooi moment om even snel mijn blog bij te werken.

Zo, ik ben er nu wel klaar mee.
Morgen nog een dagje werken en dan ben ik lekker 2 dagen vrij.
IK weet nog niet wat ik ga doen.. maar jullie gaan het ongetwijfeld horen.

  • 13 Februari 2014 - 17:28

    Anita:

    Klinkt allemaal super leuk. Geniet nog lekker van je tijd in Wales

  • 13 Februari 2014 - 17:55

    Denise Heemskerk :

    sorry voor mijn spel- en vormfouten! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llanberis

Denise

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3349

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 12 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: